Cuprins:

 

1.      Prezentare generala

1.1    Autentificarea in applicative

1.2    Navigarea in aplicatie

2.      Meniul “clienti”

2.1.   Afisare clienti

2.2.   Operatii cu clientii

2.3    Cautare client

2.4.   Adaugare client

2.5.   Afisare client

2.5.1.Editare client

2.5.2.Factura noua client

2.5.3.Incasare noua

2.5.4.Lista facturi

2.5.5.Lista incasari

3.      Meniul “furnizori”

3.1.   Afisare furnizori

3.2.   Operatii cu furnizorii

3.3    Cautare furnizor

3.4.   Adaugare furnizor

3.5.   Afisare furnizor

3.5.1.Editare furnizor

3.5.2.Factura noua furnizor

3.5.3.Plata noua

3.5.4.Lista facturi

3.5.5.Lista plati

4.      Meniul “produse”

4.1.   Afisare produse

4.2.   Operatii cu produsele

4.3.   Cautare produs

4.4.   Adaugare produs

4.5.  Editare produs

 

5.      Meniul “facturare”

5.1.   Incasare noua

5.2.   Facturi clienti

5.3.   Plata noua

5.4.   Facturi furnizori

6.      Meniul “rapoarte”

6.1.   Rapoarte clienti

6.2.   Rapoarte furnizori

6.3.   Rapoarte produse

7.      Meniul “setari”

7.1.   Management delegati

7.2.   Management vanzatori

7.3.   Contul meu

7.4.   Management mijloace transport

7.5.   Date firma

7.6.   Categorii

8.      Meniul “alerte”

8.1.   Alerte clienti

8.2.   Alerte furnizori

8.3.   Financiar

9.      Meniul “import”

9.1.   Import clienti

9.2.   Import furnizori

9.3.   Import produse

10.    Functia de cautare rapida

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Prezentare Generala

1.1   Autentificarea in aplicatie

 

Primul pas este deschiderea in browserul dv. A adresei www.comerciante.ro/cale_utilizator . Veti avea o fereastra de forma:

1.JPG

 

Pentru a accesa aplicatia introduce-ti in casuta “User” numele de utilizator  iar in casuta “Pass” parola apoi apasati butonul Login.

In cazul in care acestea sunt corecte veti vedea meniul principal. Daca ati introdus gresit ori numele de utilizator ori parola veti primi un mesaj de eroare:”Bad username or password”. In cazul acesta verificati daca ati introdus correct datele sau daca aveti butonul “Caps Lock” activat adica scrierea cu majuscule.

 

 

1.2    Navigarea in aplicatie

 

          Aplicatia este formata dintr-un header care contine sigla firmei, in stanga si doua butoane in dreapta iar dedesubt meniul principal. Sub header se afla partea unde se afiseaza datele principale:table, rapoarte etc. Cel mai jos se afla footerul cu linkuri catre client, furnizori,produse, facturi, rapoarte.

          Meniul principal contine urmatoarele linkuri:Clienti, Furnizori, Produse, Facturare, Rapoarte, Setari, Alerte, Import.

Daca intrati pe unul din linkurile Facturare, Rapoarte, Setari, Alerte sau Import meniul principal se va dubla, iar pe linia de jos a lui va aparea un submeniu cu optiuni specifice.

          In header in partea dreapta mai sunt prezente doua butoane: “Contul meu” care va  duce in  “Setari”->submeniul “Contul Meu” si un alt buton “Logout” care va scoate din aplicatie.

 

 

2.    Meniul “Clienti”

 

          Din acest meniu puteti vizualiza lista de clienti, puteti cauta un client, puteti adauga un client modifica datele unuia existent sau puteti emite facturi si incasari.

 

 

2.1.  Afisare client

 

          Cand intrati in meniul “Clienti”, afisarea clientilor este optiunea implicita:

          Coloanele cu datele generale care se afiseaza la fiecare client in parte sunt: Nume, Adresa, Localitate, Telefon Fix, Email, Website, Fax, Mobil, Discount.

          Sortarea dupa o coloana se face dand click pe sagetile sus-jos situate dedesubtul campurilor care permit sortarea:Nume, Localitate, Telefon fix, Email, Website, Fax, Mobil, Discount. Nu se permite sortarea decat dupa o singura coloana la un moment dat.

Barele cu litere de deasupra listei si respectiv dedesubtul listei de client servesc la selectarea doar a clientilor cu o anumita litera. Literele disponibile sunt afisate cu verde iar cele indisponibile cu gri.

Daca ati selectat o litera se vor afisa doar clientii corespunzatori literei respective iar in barele de litere, litera selectata se va afisa cu bold.

Observati ca ultimul character din lista cu litere este “#” acesta reprezinta toate caracterele numerice si non-numerice cu care pot incepe numele clientilor. Daca selectati acest simbol vor fi afisati clientii care incep cu o cifra sau alt character (fara literele de la a la z).

 

 

2.2. Operatii cu clientii

         

          Pentru a face o selectie cu acei clienti pe care se doreste aplicarea unei operatii se bifeaza checkboxul din ultima coloana “Selecteaza” corespunzator clientilor doriti sau se face click pe linkurile “Bifeaza tot”, “Debifeaza tot”, “Inverseaza selectia”.

          Linkul “Bifeaza tot” va face toate checkboxurile “checked” indiferent daca sunt checked sau unckecked. Linkul “Debifeaza tot” va face face toate checkboxurile “unchecked” indiferent daca sunt checked sau unckecked. Iar linkul “Inverseaza selectia” va transforma checkboxurile “checked” in “unchecked” iar pe cele “unchecked” in “checked”.

          In aceasta versiune a aplicatiei singura operatie posibila cu mai multi clienti este stergerea. Dup ce ati selectat clientii se face click pe linkul sterge de sub lista cu clienti si va aparea un popup cu “Doriti sa stergeti clientul/clientii selectati?” si doua butoane dedesubt Ok si Cancel. Daca ati dat din greseala click pe stergere atunci apasati Cancel, daca nu si doriti stergerea clientilor dati Ok.

 

 

2.3.  Cautare client

 

          Daca sunt prea multi client in lista puteti apele la optiunea de cautare client. In casuta “Cauta client” din dreapta sus incepeti sa scrieti primele litere ala clientului iar daca acesta este gasit va aparea in jos o lista derulanta auto-suggest, din ea puteti selecta numele complet al clientului si dati enter sau click pe clientul din lista.

          In cazul in care vreti sa cautati clientul si printre aceia inactivi (stersi) bifati checkboxul “Cauta si in clientii inactivi”, de imediat dedesubt.

          Pentru a afisa datele complete ale clientului dati click pe butonul Afiseaza situat imediat in dreapta casutei text.

 

 

2.4. Adaugare client

 

          Dupa ce ati intrat in meniul “Clienti” dati click pe linkul de sus “Adaugare client”, in browser va aparea urmatoarea pagina:

          Pagina este in format de 3 coloane in prima este trecuta denumirea campului ce trebuie completat, in a doua sunt casutele care trebuiesc completate iar in a treia o scurta descriere a ceea ce trebuie completat si ce caractere sunt premise si care nu sunt.

          Judetul si Modalitatea de plata se aleg din liste derulante. Campurile “Discount”, “Telefon”, “Mobil”, “Fax”, “Email”, “Website” nu sunt obligatorii ele putand fi lasate necompletate. Restul trebuie sa fie completate si valide.

          Dupa ce s-au completat campurile dorite se da click pe butonul “adauga” pt a inregistra clientul in baza de date. Daca toate campurile au fost completate correct va aparea mesajul Clientul a fost adaugat, in caz contrar deasupra tabelului cu 3 coloane vor fi afisate cu rosu erorile la completare.

 

 

2.5. Afisare client

 

          Din meniul “Clienti” daca ati dat click pe numele unui client sau dati ati cautat un client si ati apasat pe butonul “Afiseaza” in browser va aparea pagina de afisare client:

          Aici avem un meniu orizontal cu optiunile: Editeaza, Factura Noua, Incasare Noua, Lista Facturi si Lista Incasari.

          Mai jos sunt detaliile clientului intr-un tabel format din 2 coloane.

 

2.5.1.Editare client

In cazul in care ati dat click din meniul orizontal al paginii de afisare client pe linkul “Editeaza” atunci in browser va aparea pagina de editare client.

Pagina este formata tot din 3 coloane. Prima din stanga contine denumirile campurilor, a doua casutele pentru completare iar a treia descrierea.

Unele casute au valori  deja completate cu valorile din baza de date, ele putand fi modifcate.

Pentru campul IBAN pavem o lista derulanta de unde se poate schimba IBAN-ul default. Daca dorim modificarea IBAN-ului dam click pe linkul modifica IBAN situat sub lista derulanta. Va aparea o linie noua sub IBAN care se va numi “Modifica IBAN” si de acolo veti putea modifica IBAN-ul, banca si sucursala. Dup ace ati terminat de modificat apasati butonul “Modifica IBAN” din capatul liniei.

Tot de editare client puteti modifica si adauga discounturile pe anumite produse ale clientului selectat.

Pentru un discount client-produs existent mergeti la linia “Produs existent”, incepeti sa scrieti numele produsului in prima casuta si in cazul in care acesta este gasit va aparea o lista derulanta, din lista alegeti produsul si se va completa numele intreg al produsului. Apoi la urmatoarea casuta “Discount” introduceti discountul nou si dati click pe “Modifica discount”. In cazul in care doriti doar stergerea discountului nu mai completati casuta “Discount” ci dati click pe “Sterge discount” dupa ce ati completat numele clientului.

In caz ca doriti sa asociati un discount nou pentru clientul selectat mergeti la linia “Produs nou” completati numele clientului sau introduceti primele litere si selectati-l din lista derulanta, apoi introduceti alaturi si discountul si dati click pe adauga discount.

Din pagina de “editare client” mai puteti sterge(invalida) clientul sau puteti sa-l stergeti definitive daca nu are emise facturi. Pentru stergere aveti butonul “Stergere” de sub tabelul cu datele clientului. Va aparea o fereastra de confirmare a stergerii iar daca doriti cu adevarat stergerea dati click pe Ok daca ati apasat din greseala.

 

 

2.5.2.Factura noua client

 

          Din meniul orizontal de la “afisare client” da-ti click pe linkul “Factura noua” si va aparea pagina:

          Pe prima linie a facturii este precompletat numele firmei, apoi urmeaza o casuta unde trebuie introdus avizul de insotire a marfii iar ultima casuta este o lista derulanta de unde trebuie selectat IBAN-ul dorit.

          Pe a doua linie este precompletata data emiterii, data scadenta, seria si numarul, trebuie specificat doar vanzatorul si modalitatea de plata din listele derulante.

          Pe urmatoarele linii(pana la linia cu delegatul se vor trece produsele de pe factura.

Fiecare linie se completeaza in felul urmator: In dreptul coloanei “Categorie” se allege una din categoriile din lista derulanta sau se lasa necompletata (adica se va cauta in toate categoriile). In dreptul coloanei “Produs” se trece denumirea produsului sau se allege produl din lista derulanta care se desfasoara in momentul in care are cel putin o litera comletata. Dupa ce ati ales si produsul si dati click pe urmatoarea coloana se va autocompleta pretul produsului si stocul disponibil. Urmatorul pas e sa completati cantitatea dorita (in unitatea de masura stabilita la colona UM — cea din lista derulanta nu cea care se autocompleteaza odata cu pretul si stocul), dupa ce schimbati cantitatea se modifica automat valoarea  si valoarea TVA – ul aferent. Puteti stabili si un discount pentru fiecare produs in parte, pentru asta bifati checkboxul din dreptul coloanei “Discount” si completati un discount in casuta alaturata. Daca vreti sa schimbati tipul de imbaxare (bucati/pachete/baxuri) selectati din lista derulanta din dreptul coloanei UM tipul de imbaxar dorita. Automat se vor recalcula campurile “pretul unitar”, “valoarea” si “stocul”.

Dupa ce ati completat toate produsele, trebuie ales un Delegat si un Mijloc de transport din listele derulante.

Pentru a calcula valoarea facturii cu TVA si fara TVA precum si totalul de plata da-ti click pe butonul “Calculeaza” de sub linia cu delegati.

In caz ca doriti sa adaugati mai multe produse si nu aveti randuri suficiente introduceti numarul de randuri goale de care aveti nevoie in casuta din dreapta pe ulitma linie de jos si dati click pe butonul “adauga randuri”.

Pentru a adauga factura da-ti click pe butonul “adauga factura" de pe ultima linie in dreapta.

 

 

 

2.5.3.Incasare noua

         

          Din meniul orizontal de la “afisare client” se allege optiunea “Incasare Noua” si in browser va aparea fereastra: 

 

Aici apar toate facturile neplatite ale clientului selectat sub forma tabelara. Pentru fiecare factura apare Clientul, (Seria si nr facturii sub coloana Factura), Data emiterii, Data scadenta, Total, Plati Aferente, Mod plata, Iban Client, Actiune.

Primele 2 coloane Client si Factura sunt linkuri la pagina de afisare a clientului respective la afisarea facturii.

Daca se doreste o incasare noua se da click pe linkul incasare noua din linia corespunzatoare facturii dorite. In browser va aparea tabelul:

In prima linie se va completa modalitatea de plata: Cash, Cec, OP sau BO.

Campurile “Factura”, “Suma facturata”, “Incasari”, “Incasari Finalizate”, “Incasari Nefinalizate”, “Rest de plata”, “Data emitere factura”, “Data scadenta factura”, “Localitate Emitere”, “Localitate Plata” sundt autocompletate de aplicatie.

De asemenea pt orice incasare trebuie sa completati liniile “Nr incasare” si “Suma incasata” cu numarul incasarii si respective suma care s-a incasat.

In cazul in care ati ales modalitatea de plata Cash va trebui sa completati doar data incasarii. Daca ati ales “CEC” sau “Bilet la Ordin” trebuie completate campletate liniile “Data Emitere” si “Data scadenta” precum si “Iban”. Daca ati ales “Ordin de plata” va trebui sa completati “Data incasare” si “Iban”.

Liniile car nu se pot completa se vor colora in gri. Cand ati terminat de completat fromularul apasati butonul “Adauga” pt a finaliza incasarea.

In cazul in care ati ales “CEC” sau “Bilet la ordin” si nu ati bifat radio boxul “Platit” cu “DA” atunci va trebui sa finalizati incasarea tot din meniul “Incasare noua”. Daca aveti incasari nefinalizate pagina de la “Incasare noua” va mai contine un tabel:

Din primul tabel dati click pe “completare incasare” de pe linia corespunzatoare incasarii pe care vreti sa o finalizati si in browser va aparea tabelul:

          Linia cu “Data incasare” este completata automat cu data curenta dar puteti modifica data intrand in calendar (click pe pictograma din dreapta castei). Daca datele sunt corecte da-ti click pe “finalizaza incasare” pentru a incasa suma. Incasarea va disparea din lista de incasari nefinalizate.

 

 

 

2.5.4.Lista facturi

 

Din meniul orizontal de la “afisare client” se alege optiunea “Lista facturi” si in browser va aparea un tabel cu urmatoarele coloane:Client, Factura, Data emitere, Data scadenta, Total, Plati aferente, Mod Plata ,Iban Client, Actiune.

Aici sunt afisate facturile fie ele platite fie ele neplatite. Colonanele Client, Factura si Actiune sunt linkuri care duc la pagina de afisare client, de afisare factura si respectiv de incasare noua.

 

 

2.5.5.Lista incasari

 

          Din meniul orizontal de la “Afisare client” se alege optiunea “Lista incasari” si in browser va aparea un tabel cu colonel:Client, Factura, Nr incasare, Mod plata, Data Emitere, Data Scadenta, Data Incasare, Suma si Actiune.

In lista de incasari client sunt afisate incasarile platite sau neplatite ale clientului selectat. Colonanle “Client”, “Factura” si “Nr incasare” sunt linkuri si duc la paginile de afisare client , afisare factura si afisare incasare. De asemenea ultima colona actiune contine statutul incasarii “Platit” sau “completare incasare”. In caz ca este completare incasare scris cu verde se poate da click pe link si intra in pagina de completare incasare.

3.      Meniul “furnizori”

 

          Din acest meniu puteti vizualiza lista de furnizori, puteti cauta un furnizor, puteti adauga un furnizor modifica datele unuia existent sau puteti emite facturi si plati.

 

 

3.1.   Afisare furnizori

 

 

Cand intrati in meniul “furnizori”, afisarea furnizorilor este optiunea implicita:

Coloanele cu datele generale care se afiseaza la fiecare furnizor in parte sunt: Nume, Adresa, Localitate, Telefon Fix, Email, Website, Fax, Mobil, TVA.

          Sortarea dupa o coloana se face dand click pe sagetile sus-jos situate dedesubtul campurilor care permit sortarea:Nume, Localitate, Telefon fix, Email, Website, Fax, Mobil, TVA. Nu se permite sortarea decat dupa o singura coloana la un moment dat.

Barele cu litere de deasupra listei si respectiv dedesubtul listei de furnizori servesc la selectarea doar a furnizorilor cu o anumita litera. Literele disponibile sunt afisate cu verde iar cele indisponibile cu gri.

Daca ati selectat o litera se vor afisa doar furnizorii corespunzatori literei respective iar in barele de litere, litera selectata se va afisa cu bold.

Observati ca ultimul character din lista cu litere este “#” acesta reprezinta toate caracterele numerice si non-numerice cu care pot incepe numele furnizorilor. Daca selectati acest simbol vor fi afisati furnizorii care incep cu o cifra sau alt character(fara literele de la a la z).

 

 

3.2.   Operatii cu furnizorii

 

Pentru a face o selectie cu acei furnizori pe care se doreste aplicarea unei operatii se bifeaza checkboxul din ultima coloana “Selecteaza” corespunzator furnizorilor doriti sau se face click pe linkurile “Bifeaza tot”, “Debifeaza tot”, “Inverseaza selectia”.

          Linkul “Bifeaza tot” va face toate checkboxurile “checked” indiferent daca sunt checked sau unckecked. Linkul “Debifeaza tot” va face face toate checkboxurile “unchecked” indiferent daca sunt checked sau unckecked. Iar linkul “Inverseaza selectia” va transforma checkboxurile “checked” in “unchecked” iar pe cele “unchecked” in “checked”.

          In aceasta versiune a aplicatiei singura operatie posibila cu mai multi furnizori este stergerea. Dup ce ati selectat furnizorii se face click pe linkul sterge de sub lista cu furnizori si va aparea un popup cu “Doriti sa stergeti furnizorul/furnizorii selectati?” si doua butoane dedesubt Ok si Cancel. Daca ati dat din greseala click pe stergere atunci apasati Cancel, daca nu si doriti stergerea furnizorilor dati Ok.

 

 

3.3.  Cautare furnizor

 

          Daca sunt prea multi furnizori in lista puteti apele la optiunea de cautare furnizor. In casuta “Cauta furnizor” din dreapta sus incepeti sa scrieti primele litere ala furnizorului iar daca acesta este gasit va aparea in jos o lista derulanta auto-suggest, din ea puteti selecta numele complet al furnizorului si dati enter sau click pe furnizorul din lista.

          In cazul in care vreti sa cautati furnizorul si printer aceia inactive (stersi) bifati checkboxul “Cauta si in furnizorii inactive”, de imediat dedesubt.

          Pentru a afisa datele complete ale furnizorului dati click pe butonul Afiseaza situat imediat in dreapta casutei text.

 

 

3.4. Adaugare furnizor

 

          Dupa ce ati intrat in meniul “Furnizori” dati click pe linkul de sus “Adaugare furnizor”, in browser va aparea urmatoarea pagina:

17.JPG

Pagina este in format de 3 coloane in prima este trecuta denumirea campului ce trebuie completat, in a doua sunt casutele care trebuiesc completate iar in a treia o scurta descriere a ceea ce trebuie completat si ce caractere sunt premise si care nu sunt.

          Judetul si Modalitatea de plata se aleg din liste derulante. Campurile “Discount”, “Telefon”, “Mobil”, “Fax”, “Email”, “Website” nu sunt obligatorii ele putand fi lasate necompletate. Restul trebuie sa fie completate si valide.

          Dupa ce s-au completat campurile dorite se da click pe butonul “adauga” pt a inregistra furnizorul in baza de date. Daca toate campurile au fost completate correct va aparea mesajul Furnizorul a fost adaugat, in caz contrar deasupra tabelului cu 3 coloane vor fi afisate cu rosu erorile la completare.

 

 

3.5. Afisare furnzior

 

          Din meniul “Furnizori” daca ati dat click pe numele unui furnizor sau dati ati cautat un furnizor si ati apasat pe butonul “Afiseaza” in browser va aparea pagina de afisare furnizor:

Aici avem un meniu orizontal cu optiunile: Editeaza, Factura Noua, Incasare Noua, Lista Facturi si Lista Incasari.

          Mai jos sunt detaliile furnizorului intr-un tabel format din 2 coloane.

 

 

3.5.1.Editare Furnizor

In cazul in care ati dat click din meniul orizontal al paginii de afisare furizor pe linkul “Editeaza” atunci in browser va aparea pagina de editare furnizor.

Pagina este formata tot din 3 coloane. Prima din stanga contine denumirile campurilor, a doua casutele pentru completare iar a treia descrierea.

Unele casute au valori  deja completate cu valorile din baza de date, ele putand fi modifcate.

Pentru campul IBAN pavem o lista derulanta de unde se poate schimba IBAN-ul default. Daca dorim modificarea IBAN-ului dam click pe linkul modifica IBAN situat sub lista derulanta. Va aparea o linie noua sub IBAN care se va numi “Modifica IBAN” si de acolo veti putea modifica IBAN-ul, banca si sucursala. Dup ace ati terminat de modificat apasati butonul “Modifica IBAN” din capatul liniei.

 

 

3.5.2.Factura noua furnizor

 

          Din meniul orizontal de la “afisare furnizor” da-ti click pe linkul “Factura noua” si va aparea pagina:

Pe prima linie a facturii este precompletat numele firmei, apoi urmeaza o casuta unde trebuie introdus avizul de insotire a marfii iar ultima casuta este o lista derulanta de unde trebuie selectat IBAN-ul dorit.

          Pe a doua linie este precompletata data emiterii, data scadenta cu data de azi si respectiv data de azi+durata scadenta specificata la furnizor, dar ele se pot modifica. De asemenea pe a doua linie trebuie puse seria, numarul si modalitatea de plata aceasta din urma dintr-o lista derulanta       

          Pe urmatoarele linii (pana la linia cu delegatul) se vor trece produsele de pe factura.

Fiecare linie se completeaza in felul urmator: In dreptul coloanei “Categorie” se allege una din categoriile din lista derulanta sau se lasa necompletata (adica se va cauta in toate categoriile). In dreptul coloanei “Produs” se trece denumirea produsului sau se allege produl din lista derulanta care se desfasoara in momentul in care are cel putin o litera comletata. Dupa ce ati ales si produsul si dati click pe urmatoarea coloana se va autocompleta pretul produsului si stocul disponibil. Urmatorul pas e sa completati cantitatea dorita (in unitatea de masura stabilita la colona UM — cea din lista derulanta nu cea care se autocompleteaza odata cu pretul si stocul), dupa ce schimbati cantitatea se modifica automat valoarea  si valoarea TVA – ul aferent. Daca vreti sa schimbati tipul de imbaxare (bucati/pachete/baxuri) selectati din lista derulanta din dreptul coloanei UM tipul de imbaxar dorita. Automat se vor recalcula campurile “pretul unitar”, “valoarea” si “stocul”.

Dupa ce ati completat toate produsele, trebuie completat un Delegat si un Mijloc de transport in casutele din stanga jos.

Pentru a calcula valoarea facturii cu TVA si fara TVA precum si totalul de plata da-ti click pe butonul “Calculeaza” de sub linia cu delegati.

In caz ca doriti sa adaugati mai multe produse si nu aveti randuri suficiente introduceti numarul de randuri goale de care aveti nevoie in casuta din dreapta pe ulitma linie de jos si dati click pe butonul “adauga randuri”.

Pentru a adauga factura da-ti click pe butonul “adauga factura" de pe ultima linie in dreapta.

 

 

3.5.3.Plata noua

 

Din meniul orizontal de la “afisare furnizor” se allege optiunea “Plata Noua” si in browser va aparea fereastra:

Aici apar toate facturile neplatite catre furnizorul selectat sub forma tabelara. Pentru fiecare factura apare Furnizorul, (Seria si nr facturii sub coloana Factura), Data emiterii, Data scadenta, Total, Plati Aferente, Mod plata, Iban Furnizor si Actiune.

Primele 2 coloane Furnizor si Factura sunt linkuri la pagina de afisare a furnizorului respectiv la afisarea facturii.

Daca se doreste efectuarea unei plati noi se da click pe linkul plata noua din linia corespunzatoare facturii dorite. In browser va aparea tabelul:

In prima linie se va completa modalitatea de plata: Cash, Cec, OP sau BO.

Campurile “Factura”, “Suma facturata”, “Plati”, “Plati Finalizate”, “Plati Nefinalizate”, “Rest de plata”, “Data emitere factura”, “Data scadenta factura”, “Localitate Emitere”, “Localitate Plata” sunt autocompletate de aplicatie.

De asemenea pt orice plata trebuie sa completati liniile “Nr plata” si “Suma incasata” cu numarul platii si respectiv suma care s-a platit.

In cazul in care ati ales modalitatea de plata Cash va trebui sa completati doar data platii. Daca ati ales “CEC” sau “Bilet la Ordin” trebuie completate campletate liniile “Data Emitere” si “Data scadenta” precum si “Iban”. Daca ati ales “Ordin de plata” va trebui sa completati “Data plata” si “Iban”.

Liniile car nu se pot completa se vor colora in gri. Cand ati terminat de completat fromularul apasati butonul “Adauga” pt a finaliza plata.

In cazul in care ati ales “CEC” sau “Bilet la ordin” si nu ati bifat radio boxul “Platit” cu “DA” atunci va trebui sa finalizati plata tot din meniul “Plata noua”. Daca aveti plati nefinalizate pagina de la “Plata noua” va mai contine un tabel:

Din primul tabel dati click pe “completare plata” de pe linia corespunzatoare platii pe care vreti sa o finalizati si in browser va aparea tabelul:

Linia cu “Data plata” este completata automat cu data curenta dar puteti modifica data intrand in calendar (click pe pictograma din dreapta castei). Daca datele sunt corecte da-ti click pe “finalizaza plata” pentru a plati suma. Plata va disparea din lista de plati nefinalizate.

 

 

3.5.4.Lista facturi

 

Din meniul orizontal de la “afisare furnizor” se alege optiunea “Lista facturi” si in browser va aparea un tabel cu urmatoarele coloane: Furnizor, Factura, Data emitere, Data scadenta, Total, Plati aferente, Mod Plata ,Iban Furnizor, Actiune.

Aici sunt afisate facturile fie ele platite fie ele neplatite. Colonanele Furnizor, Factura si Actiune sunt linkuri care duc la pagina de afisare furnizor, afisare factura si respectiv de plata noua.

 

 

3.5.5.Lista plati

 

          Din meniul orizontal de la “Afisare furnizor” se alege optiunea “Lista plati” si in browser va aparea un tabel cu colonele: Furnizor, Factura, Nr plata, Mod plata, Data Emitere, Data Scadenta, Data Incasare, Suma si Actiune.

In lista de plati client sunt afisate platile catre furnizorul selectat. Colonanle “Furnizor”, “Factura” si “Nr Plata” sunt linkuri si duc la paginile de afisare furnizor , afisare factura si afisare plata. De asemenea ultima colona actiune contine statutul incasarii “Platit” sau “completare plata”. In caz ca este completare incasare scris cu verde se poate da click pe link si intra in pagina de completare incasare.

 

 

4.    Meniul “Produse”

 

          Din acest meniu puteti vizualiza lista de produse, puteti cauta un produs, puteti adauga un produs, modifica datele unuia existent sau puteti asocia furnizori pentru un produs.

 

 

4.1.   Afisare produse

 

          Cand intrati in meniul “Produse”, afisarea produselor este optiunea implicita:

Coloanele cu datele generale care se afiseaza la fiecare produs in parte sunt: Nume Produs, Categorie,Cod Produs, Pret client, Buc in Pachet, Pachete in Bax, Stoc, Um, Pret mediu client, Pret mediu furnizor, Selecteaza

          Sortarea dupa o coloana se face dand click pe sagetile sus-jos situate dedesubtul campurilor care permit sortarea: Nume Produs, Categorie,Cod Produs, Pret client, Buc in Pachet, Pachete in Bax, Stoc, Um, Pret mediu client, Pret mediu furnizor. Nu se permite sortarea decat dupa o singura coloana la un moment dat.

Barele cu litere de deasupra listei si respectiv de desubtul listei de produse servesc la selectarea doar a produselor cu o anumita litera. Literele disponibile sunt afisate cu verde iar cele indisponibile cu gri.

Daca ati selectat o litera se vor afisa doar produsele corespunzatoare literei respective iar in barele de litere, litera selectata se va afisa cu bold.

Observati ca ultimul character din lista cu litere este “#” acesta reprezinta toate caracterele numerice si non-numerice cu care pot incepe numele produselor. Daca selectati acest simbol vor fi afisate produsele care incep cu o cifra sau alt character (fara literele de la a la z).

 

 

4.2. Operatii cu produsele

         

          Pentru a face o selectie cu acele produse pe care se doreste aplicarea unei operatii se bifeaza checkboxul din ultima coloana “Selecteaza” corespunzator produselor dorite sau se face click pe linkurile “Bifeaza tot”, “Debifeaza tot”, “Inverseaza selectia”.

          Linkul “Bifeaza tot” va face toate checkboxurile “checked” indiferent daca sunt checked sau unckecked. Linkul “Debifeaza tot” va face face toate checkboxurile “unchecked” indiferent daca sunt checked sau unckecked. Iar linkul “Inverseaza selectia” va transforma checkboxurile “checked” in “unchecked” iar pe cele “unchecked” in “checked”.

          In aceasta versiune a aplicatiei singura operatie posibila cu mai multe produse este stergerea. Dup ce ati selectat produsele se face click pe linkul sterge de sub lista cu produse si va aparea un popup cu “Doriti sa stergeti produsul/produsele selectate?” si doua butoane dedesubt Ok si Cancel. Daca ati dat din greseala click pe stergere atunci apasati Cancel, daca nu si doriti stergerea produselor dati Ok.

 

 

4.3.  Cautare produs

 

          Daca sunt prea multe produse in lista puteti apele la optiunea de cautare produs. In casuta “Cauta produs” din dreapta sus incepeti sa scrieti primele litere ale produsului  iar daca acesta este gasit va aparea in jos o lista derulanta auto-suggest, din ea puteti selecta numele complet al produsului si da-ti enter sau click pe produsul din lista.

          Daca vreti sa limitati cautarea doar asupra unei categorii de produse alegeti din lista derulant din stanga textului “Produs” denumirea categoriei.

          In cazul in care vreti sa cautati produsul si printre aceia inactivi (stersi) bifati checkboxul “Cauta si in produselei inactive”, de imediat dedesubt.

          Pentru a afisa datele complete ale produsului dati click pe butonul Afiseaza situat imediat in dreapta casutei text.

 

4.4. Adaugare produs

 

          Dupa ce ati intrat in meniul “Produse” dati click pe linkul de sus “Adaugare produs”, in browser va aparea urmatoarea pagina:

Pagina este in format de 3 coloane in prima este trecuta denumirea campului ce trebuie completat, in a doua sunt casutele care trebuiesc completate iar in a treia o scurta descriere a ceea ce trebuie completat si ce caractere sunt premise si care nu sunt.

Pe prima linie trebuie ales un furnizor caruia i se asociaza produsul dintr-o lista derulanta. De pe a doua linie se alege categoria din care face produsul tot dintr-o lista derulanta. Apoi se completeaza pe urmatoarele linii in casute text denumirea produsului in dreptul liniei “Nume Produs”, pretul cu care se cumpara de la furnizor in dretul liniei “Pret Furnizor”, pretul cu care se vinde la clienti in dreptul liniei “Pret client” , numarul de produse care sunt intr-un pachet in dreptul liniei “Bucati in Pachet”, numarul de pachete care sunt intr-un bax in dreptul liniei “Pachete in Bax”.

Ultimele 3 linii “Descriere scurta”, “Descriere lunga” si “Upload poza” sunt pentru situl de prezentare al produselor. Descrierea scurta va fi afisata langa poza micsorata a produselor, descrierea lunga va fi afisata langa poza marita a produsului selecgtat s poate contine si taguri html. Iar la Upload poza trebuie specificata o cale catre poza produsului, aceasta va fi memorata in baza de date.

 

 

4.5.  Editare produs

 

In cazul in care ati dat click din meniul orizontal al paginii de afisare produs pe linkul “Editeaza” atunci in browser va aparea pagina de editare produs.

Pagina este formata tot din 3 coloane. Prima din stanga contine denumirile campurilor, a doua casutele pentru completare iar a treia descrierea.

Unele casute au valori  deja completate cu valorile din baza de date, ele putand fi modifcate.

Pentru a modifica pretul cu care se cumpara produsul de la un furnizor si codul lui se selecteaza furnizorul din lista derulanta situata pe linia “Furnizor” apoi se introduce un pret si un cod nou in casutele text din a treia coloana iar pentru a finaliza operatia se apasa butonul “modifica furnizor”.

Pentru a dezasocia un furizor de produsul selectat se selecteaza furnizorul din lista derulanta situata pe linia “Furnizor” apoi se apasa butonul “dezasociaza furnizor” de pe ultima coloana corespunzatoare liniei “Furnizor”.

Pentru a adauga o asociere produs-furnizor noua se selecteaza un furnizor de pe linia “Furnizor nou”, se completeaza pretul la care se cumpara produsul de la furnizorul respective precum si codul acestuia si se apasa butonul “adauga furnizor”.

Tot de la “Editare produs” putem adauga, modifca sau sterge discountul pe fiecare client in parte.

Adaugarea unui discount pe un client se face in felul urmator: se alege clientul din lista derulanta din dreptul coloanei “Client nou”, se trece un discount si se apasa butonul “adauga discount”.

Stergerea unui discount asociat unui client se face astfel: se alege clientul din lista derulanta din dreptul coloanei “Client existent”, si se apasa butonul “Sterge discount” din capatul din dreapta al liniei.

Modificarea unui discount asociat unui client se face astfel: se alege clientul din lista derulanta din dreptul coloanei “Client existent”, se trece discountul in casuta “Discount” si se apasa butonul “modifica discount”.

         

 

5.      Meniul “facturare”

 

          Din acest meniu puteti vizualiza facturile emise de client sau furnizori, le puteti modifica, puteti vedea incasarile sau platile efectuate.

 

 

5.1.   Incasare noua

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de facturare pe linkul “Incasare noua” atunci in browser va aparea pagina de incasare noua:

 

Primul tabel contine lista de incasari nefinalizate cu toti clientii iar al doilea tabel contine lista facturilor neplatite ale tuturor clientilor. In cazul incasarilior nefinalizate se poate completa incasarea dand click pe linkul “completare incasare” corespunzator incasarii alese de dv. In cazul facturilor neplatite se poate realiza o incasare noua dand click pe linkul “incasare noua” de pe randul corespunzator facturii alese.

 

 

5.2.   Facturi clienti

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de facturare pe linkul “Facturi clienti” atunci in browser va aparea pagina de facturi client:

          Tabelul contine date despre facturile neplatite ale tuturor clientilor. Avem aici urmatoarele coloane: Client, Factura, Data Emitere, Data Scadenta, Total, Plati Aferente, Mod Plata, Iban Client, Actiune.

          Primele doua coloane contin linkuri catre pagina de afisare a clientului respective pagina de afisare a facturii. Iar ultima coloana contine linkuri catre pagina de efectuare a unei noi incasari.

 

 

5.3.   Plata noua

         

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de facturare pe linkul “Plata noua” atunci in browser va aparea pagina de plata noua:

Primul tabel contine lista de plati nefinalizate catre toti furnizorii iar al doilea tabel contine lista facturilor neplatite catre toti furnizorii. In cazul platilor nefinalizate se poate completa plata dand click pe linkul “completare plata” corespunzator platii alese de dv. In cazul facturilor neplatite se poate realiza o plata noua dand click pe linkul “plata noua” de pe randul corespunzator facturii alese.

 

 

 

5.4.   Facturi furnizori

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de facturare pe linkul “Facturi furnizori” atunci in browser va aparea pagina de facturi furnizori:

 

 

Tabelul contine date despre facturile neplatite catre toti furnizorii. Avem aici urmatoarele coloane: Furnizor, Factura, Data Emitere, Data Scadenta, Total, Plati Aferente, Mod Plata, Iban Furnizor, Actiune.

          Primele doua coloane contin linkuri catre pagina de afisare a furnizorului respective catre pagina de afisare a facturii. Iar ultima coloana contine linkuri catre pagina de efectuare a unei noi plati.

 

6.      Meniul “rapoarte”

 

          Din acest meniu puteti vizualiza rapoarte pentru furnizori, client sau produse pe o perioada de timp aleasa de dv. Rapoartele sunt in format html sau xls.

 

 

6.1.   Rapoarte clienti

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de rapoarte pe linkul “Rapoarte clienti” atunci in browser va aparea pagina :

35.JPG

In pagina de raportare clienti avem 4 tipuri de rapoarte : ”Facturi clienti” , “Cele mai vandute produse catre clienti (cantitativ)” , “Valoarea totala a incasarilor in intervalul selectat de la toti clientii” si “Lista client”.

Pentru a selecta perioada care vreti sa apara in rapoarte completati campurile “De la “ si “pana la (exclusiv)”.

La raportul ”Facturi clienti”  veti avea un tabel ca in imaginea urmatoare

 

          Aici sunt afisate detaliile despre toate facturile, cum ar fi seria, nr , data, modalitatea de plata, datele clientului si sumele. In cazul in care rezultatele nu incap pe o pagina veti putea alege numarul paginii pe care doriti sa o vedeti din dreptunghiul de deasupra tabelului in care se afiseaza datele.

          Daca doriti afisarea dateleor in Excel atunci dati click pe linkul “Arata in excel” si veti putea downloada fisierul excel pe calculatorul dumneavoastra.

 

          Urmatorul tip de raport de la client este: “Cele mai vandute produse catre clienti (cantitativ)”:

          In acest tabel sunt afisate in ordine descrescatoare produsele in functie de cantitatea vanduta.

          Daca doriti afisarea dateleor in Excel atunci dati click pe linkul “Arata in excel” si veti putea downloada fisierul excel pe calculatorul dumneavoastra.

          Daca ati selectat raportul :”Lista client” in browser va aparea pagina:

          In acest raport vor fi afisati toti clientii “activi” cu detalii ca : adresa, cod fiscal, registrul comertului, localitate , date de contact, modalitate de plata.

Si aici va puteti folosi de paginatie in cazul in care numarul clientilor dv este mare si nu incap afisati pe o pagina, de asemenea raportul se poate exporta in excel dand click pe butonul “Arata in excel” si selectand “Save to disk” sau “Open” din fereastra care apare.

 

          Ultimul tip de raport de la client este “Valoarea totala a incasarilor in intervalul selectat de la toti clientii”.

 

6.2.   Rapoarte furnizori

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de rapoarte pe linkul “Rapoarte furnizori” atunci in browser va aparea pagina:

pagina de raportare furnizori avem 3 tipuri de rapoarte: “Cele mai vandute produse catre furnizori (cantitativ)” , “Valoarea totala a achizitiilor de la furnizori” si “Lista furnizori”.

Pentru a selecta perioada care vreti sa apara in rapoarte completati campurile “De la “ si “pana la (exclusiv)”. Pentru ultimul raport : “Lista furnizori” nu este nevoie sa selectati o perioada deoarece vor  aparea toti furnizorii indiferent de data.

 

Daca ati ales raportul “Cele mai vandute produse catre furnizori (cantitativ)” veti avea un tabel ca in imaginea urmatoare:

         

          In tabel vor fi afisate produsele in ordine descrescatoare dupa cantitatea vanduta. In cazul in care numarul de produse este prea mare atunci vor fi afisate pe mia multe pagini. Puteti selecta pagina din dreptunghiul de deasupra tabelului. Daca doriti afisarea produselor in format excel dati click pe linkul “Arata in excel” si alegeti “Save to Disk” sau “Open” din fereastra care se deschide.

 

          Daca ati selectat raportul “Valoarea totala a achizitiilor de la furnizori” in browser va aparea pagina:

Vor fi afisati toti furnizorii in ordine descrescatoare dupa totalul achizitiilor.

In cazul in care numarul de furnizori este prea mare atunci vor fi afisate pe mia multe pagini. Puteti selecta pagina din dreptunghiul de deasupra tabelului. Daca doriti afisarea produselor in format excel dati click pe linkul “Arata in excel” si alegeti “Save to Disk” sau “Open” din fereastra care se deschide.

 

In cazul in care ati selectat “Lista furnizori” in browser se va incarca tabelul:

 

Veti obtine detalii despre numele, codul fiscal, registrul comertului, adresa, judet, telefon, email, fax, mobil, modalitatea de plata, TVA si IBAN.

Puteti folosi paginarea de deasupra tabelului din dreptunghiul cu numerele paginilor in cazul in care sunt prea multi furnizori si nu incap pe o pagina. Pentru a afisa produsele in format excel accesati linkul “Arata in excel”.

 

 

6.3.   Rapoarte produse

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de rapoarte pe linkul “Rapoarte produse” atunci in browser va aparea pagina:

In pagina de raportare produse avem 3 tipuri de rapoarte: “Stocul pentru fiecare produs”, “Lista produse” si “Lista discount”. Aici nu este nevoie sa selectati o perioada de timp pentru rapoarte.

 

Daca ati ales primul tip de raport in pagina de browser va aprea pagina:

 

In tabel veti avea numele si codul produsului, categoria din care face parte si stocul disponibil. Puteti folosi paginarea de deasupra tabelului din dreptunghiul cu numere in cazul in care aveti mai ulte produse si nu incap pe o singura pagina. Daca doriti afisarea produselor in format excel dati click pe linkul “Arata in excel” si alegeti “Save to Disk” sau “Open” din fereastra care se deschide.

 

Pentru al doilea tip de raport veti avea pagina de browser:

 

Tabelul va contine categoria din care face parte produsul, numele si codul produsului, pretul cu care se vinde clientului, pretul pe pachet sip e bax, numarul de bucati in bachet si de pachete in bax, stocul, si daca este sau nu disponibil.

Puteti selecta pagina din dreptunghiul de deasupra tabelului. Daca doriti afisarea produselor in format excel dati click pe linkul “Arata in excel” si alegeti “Save to Disk” sau “Open” din fereastra care se deschide.

 

Ultimul tip de raport va afisa in browser urmatorul tabel:

          Aici gasiti date despre numele firmei, categoria, codul si numele prosusului, discountul pe produs, si discountul pe client, pretul fara discount si pretul cu discount.

Puteti folosi paginarea de deasupra tabelului din dreptunghiul cu numere in cazul in care aveti mai ulte produse si nu incap pe o singura pagina. Daca doriti afisarea produselor in format excel dati click pe linkul “Arata in excel” .

 

 

7.      Meniul “setari”

 

          Din acest meniu puteti adauga, sterege sau modifica delegati, mijloace de transport, vanzatori, categoriile de produse, puteti modifica datele firmei si datele din contul personal.

 

7.1.   Management delegati

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de setari pe linkul ”Management delegati” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

          Din aceasta pagina puteti adauga sterge sau modifca datelele cu privire la delegati.

          Pentru adaugare dati click pe linkul “Adauga” din stanga jos. Tabelul se va transforma ca in imaginea urmatoare:

Veti putea introduce datele delegatului Nume, Prenume, Tipul buletinului, seria si nr BI si de cine a fost eliberat, apoi dati click pe butonul “OK”. Daca ati introdus toate datele correct delegatul va fi adaugat in baza de date daca nu va aparea un mesaj de eroare deasupra tabelului cu rosu care va va indica ce campuri sunt invalide.

Pentru a sterge un delegat definitiv acesta trebuie sa aiba linkul “Sterge” in dreptul coloanei “Operatii” cu verde, in cazul in care nu este cu gri nu-l puteti sterge definitive deoarece are facturi emise. In cazul in care este cu verde si dati click pe el va va aparea o fereastra in care veti fi intrebat daca  sunteti sigur ca doriti stergerea definitiva. Daca dati “Ok” il veti sterge daca dati “Cancel” veti renunta la stergere.

Daca doriti o stergere (invalidare) a unui delegat utilizati linkul sterge de pe ultima linie a tabelului. Pentru a utiliza acest tip de stergere trebuie sa bifati checkboxurile de pe liniile corespunzatoare delegatilor pe care vreti sa-i stergeti de pe coloana : “Selecteaza”. De asemenea aveti la dispozitie 3 linkuri pe ultima linie a tabelului: “Bifeaza tot” pentru a bifa toti delegatii, “Debifeaza tot” pentru a debifa toti delegatii selectati si “Inverseaza selectia” care transforma chechboxurile bifate in debifate si invers.

Pentru modificarea datelor unui delegat dati click pe numele lui si tabelul se va transforma in felul urmator:

          Campurile nume, prenume, tip buletin, serie, nr, eliberat de ale delegatului selectat vor aparea in cate o casuta text si vor putea fi modifcate. Dupa ce ati terminat de modificat dati click pe butonul “Modifica” pentru ca sa aplicati modificarile efectuate si in baza de date.

 

7.2.   Management vanzatori

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de setari pe linkul “Management vanzatori” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

 

Din aceasta pagina puteti adauga sterge sau modifca datelele cu privire la vanzatori.

 

          Pentru adaugare dati click pe linkul “Adauga” din stanga jos. Tabelul se va transforma ca in imaginea urmatoare:

 

Veti putea introduce datele vanzatorului Nume, CNP, functie, seria si nr buletinului si de cine a fost eliberat, tipul actului apoi dati click pe butonul “OK”. Daca ati introdus toate datele correct vanzatorul va fi adaugat in baza de date daca nu va aparea un mesaj de eroare deasupra tabelului cu rosu care va va indica ce campuri sunt invalide.

Pentru a sterge un vanzator definitiv acesta trebuie sa aiba linkul “Sterge” in dreptul coloanei “Operatii” cu verde, in cazul in care nu este cu gri nu-l puteti sterge definitiv deoarece are facturi emise. In cazul in care este cu verde si dati click pe el va va aparea o fereastra in care veti fi intrebat daca  sunteti sigur ca doriti stergerea definitiva. Daca dati “Ok” il veti sterge daca dati “Cancel” veti renunta la stergere.

Daca doriti o stergere (invalidare) a unui vanzator utilizati linkul sterge de pe ultima linie a tabelului. Pentru a utiliza acest tip de stergere trebuie sa bifati checkboxurile de pe liniile corespunzatoare vanzatorilor pe care vreti sa-i stergeti de pe coloana : “Selecteaza”. De asemenea aveti la dispozitie 3 linkuri pe ultima linie a tabelului: “Bifeaza tot” pentru a bifa toti vanzatorii, “Debifeaza tot” pentru a debifa toti vanzatorii selectati si “Inverseaza selectia” care transforma chechboxurile bifate in debifate si invers.

Pentru modificarea datelor unui vanzator dati click pe numele lui si tabelul se va transforma in felul urmator:

Campurile nume, CNP, functie, serie, nr, eliberat de, dip act ale vanzatorului selectat vor aparea in cate o casuta text si vor putea fi modifcate. Dupa ce ati terminat de modificat dati click pe butonul “Modifica” pentru ca sa aplicati modificarile efectuate si in baza de date.

 

7.3.   Contul meu

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de setari pe linkul “Contul meu” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

In cazul in care nu ati intrat pentru prima oara in aplicatie campurile “User”, “Nume intreg”, “Email”, “Tel fix”, “Tel mobil” vor fi completate cu datele pe care le-ati completat deja. Daca sunteti nou in aplicatie si intrati prima oara aici toate campurile vor fi goale. In cazul in care ati introdus sau ati modificat ceva in cel outin unul din campuri si doriti sa se salveze in baza de date dati click pe butonul “Modifica din ultima linie a tabelului”.

Pentru a schimba parola contului dv trebuie sa introduceti parola pe care o aveti deja in campul “Parola” apoi sa scrieti parola noua in campurile “Schimbare parola” si “Confirmare parola” si la sfarsit dati click pe butonul “Modifica”.

7.4.   Management mijloace transport

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de setari pe linkul ”Management mijloace transport” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

Din aceasta pagina puteti adauga sterge sau modifca datelele cu privire la vanzatori.

 

          Pentru adaugare dati click pe linkul “Adauga” din stanga jos. Tabelul se va transforma ca in imaginea urmatoare:

 

Veti putea introduce  Nr auto si Modelul apoi dati click pe butonul “OK”. Daca ati introdus toate datele correct mijlocul de transport va fi adaugat in baza de date daca nu va aparea un mesaj de eroare deasupra tabelului cu rosu care va va indica ce campuri sunt invalide.

Pentru a sterge un mijlocul de transport definitiv acesta trebuie sa aiba linkul “Sterge” in dreptul coloanei “Operatii” cu verde, in cazul in care nu este cu gri nu-l puteti sterge definitiv deoarece are facturi emise. In cazul in care este cu verde si dati click pe el va va aparea o fereastra in care veti fi intrebat daca  sunteti sigur ca doriti stergerea definitiva. Daca dati “Ok” il veti sterge daca dati “Cancel” veti renunta la stergere.

Daca doriti o stergere (invalidare) a unui mijlocul de transport utilizati linkul sterge de pe ultima linie a tabelului. Pentru a utiliza acest tip de stergere trebuie sa bifati checkboxurile de pe liniile corespunzatoare vanzatorilor pe care vreti sa-i stergeti de pe coloana : “Selecteaza”. De asemenea aveti la dispozitie 3 linkuri pe ultima linie a tabelului: “Bifeaza tot” pentru a bifa toate mijloacele de transport, “Debifeaza tot” pentru a debifa toate mijloacele de transport selectati si “Inverseaza selectia” care transforma chechboxurile bifate in debifate si invers.

Pentru modificarea datelor unui mijlocul de transport dati click pe numele lui si tabelul se va transforma in felul urmator:

Campurile nr auto si model ale mijlocului de transport selectat vor aparea in cate o casuta text si vor putea fi modifcate. Dupa ce ati terminat de modificat dati click pe butonul “Modifica” pentru ca sa aplicati modificarile efectuate si in baza de date.

 

7.5.   Date firma

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de setari pe linkul  “Date firma” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

De aici puteti modifica datele firmei cum ar fi: Numele, codul fiscal, registrul comertului, emailul, IBAN-ul, adresa, judetul, localitatea, telefonul fix, faxul, mobilul, websiteul. Ultimele 2 linii din tabel reprezinta cate randuri goale va avea factura unui furnizor la completare de utilizator, si cate randuri goale va avea factura unui client.

          Cand ati terminat de efectuat modificarile si doriti sa le salvati apasati butonul “Modifica” de pe ultimul rand al tabelului.

 

 

 

7.6.   Categorii

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de setari pe linkul “Categorii” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

          Din aceasta pagina puteti introduce noi categorii pentru produse. De asemenea le puteti modifica ulterior denumirea sau le puteti invalida sau valida daca va razganditi.

          Categoriile sunt afisate in ordne alfabetica in tabel. Pentru a adauga o categorie noua dati click pe linkul “Adauga” de pe ultima linie, introduceti un nume in casuta text care apare si apoi dati click pe “ok”.

          Daca vreti sa modificati numele unei categorii dati click pe linkul “X” de la intersectia coloanei “Modifica” cu linia produsului pe care vreti sa-l modificati. Tabelul se va modifica in felul urmator:

 

In casuta text care apare completata cu numele vechi al categoriei modificati si puneti numele pe care-l doriti iar apoi apasati butonul “Modifica”.

Pentru invalidarea unei categorii dati click pe linkul “X” de la intersectia coloanei “Invalideaza” cu linia corespunzatoare produsului.

Pentru validarea unei categorii dati click pe linkul “X” de la intersectia coloanei “Valideaza” cu linia corespunzatoare produsului.

 

 

 

 

8.      Meniul “alerte”

 

Din acest meniu puteti vizualiza facturile catre furnizori sau clienti cu data scadenta depasita, incasarile si platile cu data scadenta depasita, si situatia financiara pe clienti, facturi, incasari si plati.

 

8.1.   Alerte clienti

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de “Alerte” pe linkul ”Alerte clienti” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

In primul tabel vor aparea toate facturile clientilor cu data scadenta depasita. Se va afisa la fiecare factura seria si numarul, totalul fara tva, valoarea tva, totalul, data emiterii si data scadenta. De asemenea pentru a vizualiza o factura direct din acest tabel dati click pe seria si numarul ei. Daca doriti sa introduceti o incasare noua dati click pe intersectia coloanei “Incasare noua” cu linia facturii corespunzatoare.

In urmatorul tabel sunt afisate incasarile care au data scadenta depasita. Pentru fiecare incasare sunt afisate datele: numarul incasarii, seria si nr facturii corespunzatoare, data emiterii, data scadenta, suma, locul emiterii si modalitatea de plata. Daca vreti sa vizualizati incasarea direct din acest tabel dati click pe nr ei. Daca doriti sa completati incasarea dati click pe linkul “Completeaza” de la intersectia coloanei “Completeaza incasare” cu linia incasarii corespunzatoare.

 

 

8.2.   Alerte furnizori

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de “Alerte” pe linkul ”Alerte furnizori” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

In primul tabel vor aparea toate facturile furnizorilor cu data scadenta depasita. Se va afisa la fiecare factura seria si numarul, totalul fara tva, valoarea tva, totalul, data emiterii si data scadenta. De asemenea pentru a vizualiza o factura direct din acest tabel dati click pe seria si numarul ei. Daca doriti sa introduceti o plata noua dati click pe intersectia coloanei “Plata noua” cu linia facturii corespunzatoare.

In urmatorul tabel sunt afisate platile care au data scadenta depasita. Pentru fiecare plata sunt afisate datele: numarul platii, seria si nr facturii corespunzatoare, data emiterii, data scadenta, suma, locul emiterii si modalitatea de plata. Daca vreti sa vizualizati incasarea direct din acest tabel dati click pe nr ei. Daca doriti sa completati plata dati click pe linkul “Completeaza” de la intersectia coloanei “Completeaza plata” cu linia platii corespunzatoare.

 

 

8.3.   Financiar

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de “Alerte” pe linkul ”Financiar” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

          Primul tabel contine informatii despre facturi: facturile clientilor total, facturile clientilor platite, facgturile clientilor neplatite, facturile furnizorilor, facturile furnizorilor platite, facturile furnizorilor neplatite, diferenta dintre clienti si furnizori (total), diferenta dintre clienti si furnizori (facturi platite) diferenta dintre clienti si furnizori(neplatite). Pentru fiecare linie sunt afisate valorile fara tva , tva-ul si totalul.

          Al doilea tabel contine informatii referitoare la incasari si plati: incasari, incasari finalizate, incasari enfinalizate, plati, plati finalizate, plati nefinalizate, diferenta incsari-plati, diferenta incasari-plati (finalizate) si diferenta incasari-plati (nefinalizate).

 

9.      Meniul “import”

         

          Din acest meniu puteti importa in baza de date produse, clienti sau furnizori din tabele excel salvate in format “csv”.

 

 

9.1.   Import clienti

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de “Import” pe linkul ”Import clienti” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

 

          Pentru a selecta fisierul pe care doriti sa-l importati apasati butonul “Browse” si localizati fisierul cu ajutorul ferestrei care va apare.

          Daca fisierul selectat contine header adica pe prima linie sunt trecute denumirile coloanelor atunci bifati checkboxul “Are header in CSV”.

          In cazul in care ati salvat fisierul in format CSV si aveti setat in Control Pannel la regional settings “Romanian” atunci bifati checkboxul “Delimitatorul pt coloane este ;”.

          Cand sunteti gata sa treceti la pasul urmator dati click pe butonul “Incarca”, in browser va aparea pagina urmatoare:

In tabelul care apare sunt urmatoarele coloane: “Mapare”, “Cap de tabel”, “Rand 1”, “Rand 2”, “Rand 3”. Coloana “Cap de tabel” contine denumirile coloanelor din excel care se gasesc pe prima linie in fisierul csv. Coloanele “Rand 1” , “Rand 2” , “Rand 3” contin datele de pe urmatoarele 3 linii din fisierul csv corespunzatoare coloanei “Cap de tabel”. Din coloana “Mapare” puteti alege ce coloana asociati din baza de date coloanei din “Cap de tabel”. Cand dati click pe o lista derulanta de sub coloana “Mapare” va aparea in felul urmator:

In lista derulanta apar campurile din baza de date, daca nu vreti sa alegeti nimic lasati “==Nu mapa aceasta coloana==” si campul din baza de date nu va fi completat, daca vreti sa introduceti coloana in baza de date alegeti numele coloanei corespunzator de exemplu pentru imaginea de sus ar trebui sa alegeti “Numele clientului”.

          Dupa ce ati mapat toate coloanele apasati butonul “Import” de pe ultima linie si fisierul excel se va incarca in baza de date conform specificatiilor dv.

Liniile din fisier care contin una sau mai multe erori nu se vor incarca!

 

9.2.   Import furnizori

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de “Import” pe linkul ”Import furnizori” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

Pentru a selecta fisierul pe care doriti sa-l importati apasati butonul “Browse” si localizati fisierul cu ajutorul ferestrei care va apare.

          Daca fisierul selectat contine header adica pe prima linie sunt trecute denumirile coloanelor atunci bifati checkboxul “Are header in CSV”.

          In cazul in care ati salvat fisierul in format CSV si aveti setat in Control Pannel la regional settings “Romanian” atunci bifati checkboxul “Delimitatorul pt coloane este ;”.

          Cand sunteti gata sa treceti la pasul urmator dati click pe butonul “Incarca”, in browser va aparea pagina urmatoare:

In tabelul care apare sunt urmatoarele coloane: “Mapare”, “Cap de tabel”, “Rand 1”, “Rand 2”, “Rand 3”. Coloana “Cap de tabel” contine denumirile coloanelor din excel care se gasesc pe prima linie in fisierul csv. Coloanele “Rand 1” , “Rand 2” , “Rand 3” contin datele de pe urmatoarele 3 linii din fisierul csv corespunzatoare coloanei “Cap de tabel”.

Din coloana “Mapare” puteti alege ce coloana asociati din baza de date coloanei din “Cap de tabel”.

Cand dati click pe o lista derulanta de sub coloana “Mapare” va aparea in felul urmator:

 

In lista derulanta apar campurile din baza de date, daca nu vreti sa alegeti nimic lasati “==Nu mapa aceasta coloana==” si campul din baza de date nu va fi completat, daca vreti sa introduceti coloana in baza de date alegeti numele coloanei corespunzator de exemplu pentru imaginea de sus ar trebui sa alegeti “Registrul comertului”.

          Dupa ce ati mapat toate coloanele apasati butonul “Import” de pe ultima linie si fisierul excel se va incarca in baza de date conform specificatiilor dv.

Liniile din fisier care contin una sau mai multe erori nu se vor incarca!

 

9.3.   Import produse

 

In cazul in care ati dat click din submeniul paginii de “Import” pe linkul ”Import produsei” atunci in browser va aparea pagina urmatoare:

Pentru a selecta fisierul pe care doriti sa-l importati apasati butonul “Browse” si localizati fisierul cu ajutorul ferestrei care va apare.

          Daca fisierul selectat contine header adica pe prima linie sunt trecute denumirile coloanelor atunci bifati checkboxul “Are header in CSV”.

          In cazul in care ati salvat fisierul in format CSV si aveti setat in Control Pannel la regional settings “Romanian” atunci bifati checkboxul “Delimitatorul pt coloane este ;”.

          Cand sunteti gata sa treceti la pasul urmator dati click pe butonul “Incarca”, in browser va aparea pagina urmatoare:

 

 

In tabelul care apare sunt urmatoarele coloane: “Mapare”, “Cap de tabel”, “Rand 1”, “Rand 2”, “Rand 3”.

Coloana “Cap de tabel” contine denumirile coloanelor din excel care se gasesc pe prima linie in fisierul csv.

Coloanele “Rand 1” , “Rand 2” , “Rand 3” contin datele de pe urmatoarele 3 linii din fisierul csv corespunzatoare coloanei “Cap de tabel”.

Din coloana “Mapare” puteti alege ce coloana asociati din baza de date coloanei din “Cap de tabel”.

Cand dati click pe o lista derulanta de sub coloana “Mapare” va aparea in felul urmator:

In lista derulanta apar campurile din baza de date, daca nu vreti sa alegeti nimic lasati “==Nu mapa aceasta coloana==” si campul din baza de date nu va fi completat, daca vreti sa introduceti coloana in baza de date alegeti numele coloanei corespunzator de exemplu pentru imaginea de sus ar trebui sa alegeti “Pretul la client”.

Liniile din fisier care contin una sau mai multe erori nu se vor incarca!

Cand importati o lista de produse spre deosebire de importul la clienti si furnizori trebuie sa alegeti si un furnizor caruia sa-i asociati produsele . Pentru asta dati click pe lista derulanta si alegeti un furnizor din lista.

Atentie furnizorul trebuie sa existe deja daca vreti sa introduceti un nou furnizor vedeti punctul 3.4 Adaugare furnizor.

          Dupa ce ati mapat toate coloanele apasati butonul “Import” de pe ultima linie si fisierul excel se va incarca in baza de date conform specificatiilor dv.

 

10.    Functia de cautare rapida

 

          Aceasta functie permite o cautare in baza de date in produse, clienti, furnizori, delegati, vanzatori si mijloace de transport rapid doar tastand textul cautat in dreapta sus si apasand butonul “Go”.

73.JPG

          Dupa ce ati introdus textul si ati apsat butonu “Go” in browser vor aparea rezultatele cautarii:

          In tabele vor aparea cu linkuri numele produselor, clientilor furnizorilor, delegatilor, vanzatorilor, si numerele auto pentru a putea accesa rapid paginile de afisare a produseleor, clientilor...etc.